Οκ, ας γυρίσουμε λίγο στην πραγματικότητα και ας αναλύσουμε λίγο αυτό νέο F.P.S που μας δίνει η Electronic Arts και η Visceral Games του Steve papoutsis (Για όσους δεν την ξέρουν είναι η δημιουργός εταιρεία του Dead Space). Πολλοί θα αναρωτηθείτε γιατί Visceral Games και όχι καμιά άλλη όπως Dice ας πούμε. Αν δεν το κάνατε, τότε εγώ είμαι εδώ για να σας το θυμίσω το γιατί.
Πριν από 2 χρόνια επρόκειτο να κυκλοφορήσει το Battlefield 4 και πολλοί το περίμεναν πως και πως αυτό το παιχνίδι της σειράς, ακόμα για τον γράφων του παρόντος Review. Τα πράγματα δυστυχώς δεν εξελίχθηκαν όπως τα περιμέναμε, και πήραμε στην ουσία ένα μισοτελειωμένο παιχνίδι με πολλά προβλήματα, ακόμα και στην μεταφορά του στην επόμενη γενιά στο Playstation 4. Προφανώς λοιπόν, για να γλυτώσει την γκρίνια της κοινότητας η Electronic Arts, αποφάσισε να μην δώσει την ανάπτυξη του παιχνιδιού στην Dice που έχει δημιουργήσει και την μηχανή γραφικών (βλέπε Frostbite 3), αλλά να το αναθέσει στην Visceral Games.
Κάπου εδώ χάθηκα να σας πω την αλήθεια και μπήκα σε σκέψεις πως γίνεται ένα παιχνίδι ανοιχτού πολέμου ξαφνικά να μετατρέπεται σε ένα παιχνίδι με κλέφτες και αστυνόμους ; Την απάντηση λοιπόν την έδωσε η Visceral Games. To Battlefield δεν διαφέρει πολύ από τους προκατόχους της σειράς και διαθέτει και αυτό Single Player αλλά και Multiplayer (ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας, οι ποιο πολλοί θα το αγοράσετε για το multiplayer).
Το Single player αποτελείται από 11 επεισόδια μαζί με τον πρόλογο που στην ουσία πρόκειται για την εισαγωγή στην πλοκή του παιχνιδιού αλλά και την εκμάθηση των χειρισμών στον παίχτη. Φοβερή δουλειά έχει γίνει σκηνοθετικά στον ρυθμό των επεισοδίων, ενώ όταν πρόκειται να παραιτηθείτε από το παιχνίδι υπάρχει ένα σποτάκι όπως ακριβώς στις χολιγουντιανές παραγωγές που μας προϊδεάζουν για το τι πρόκειται να συμβεί στο επόμενο επεισόδιο κάνοντας σε να θέλεις να συνεχίσεις αμέσως μόλις έχει quit. Βέβαια να πω την αλήθεια παίζοντας το Single Player συνειδητοποίησα πως αυτήν την στιγμή το Battlefield ίσως να περνάει μια μικρή κρίση ταυτότητας αφού από παιχνίδι τακτικού ανοικτού πολέμου, έχει μετατραπεί σε παιχνίδι Stealth συλλαμβάνοντας υπόπτους για διακίνηση ναρκωτικών αλλά και εγκληματίες που εκκρεμεί ένταλμα συλλήψεως στο όνομα τους. Πάντα μπορείτε να ακολουθήσετε την τακτική του γιούργια, δηλαδή βγαίνω, και οι σφαίρες σφυρίζουν καθώς περνούν ξυστά δίπλα από το κεφάλι μου, ενώ πολλές φορές θα βρείτε την ευστοχία των εγκληματιών αρκετά εκνευριστική αναγκάζοντας σας την επόμενη φορά που θα παίξετε να έχετε μια ποιο Stealth προσέγγιση, ούτως η άλλως θα δείτε ότι το Hardline έχει απίστευτα πολλές διαδρομές για Stealth προσέγγιση.
Σε αυτό το σημείο να σας ενημερώσω πως καλό θα ήταν να συλλαμβάνετε του κακοποιούς παρά να τους πυροβολείτε, πιστέψτε με οι κακοποιοί θα υποταχθούν άμεσα με την προβολή του αστυνομικού σας σήματος. Ποτέ δεν ξέρεις, αν δεν θες να τους περνάς χειροπέδες για περισσότερα Xp points τότε μπορεί και να ξυπνήσει ο καλός "μπάτσος" μέσα σου.
Αν και το Battlefield Hardline είναι παιχνίδι νέας γενιάς δεν σου δίνει αυτήν την αίσθηση με μερικές μόνο εξαιρέσεις και σε αυτό το γεγονός πιστεύω πως παίζει ρόλο το ότι δεν αξιοποιήθηκε πλήρως η Frostbite 3.0 από την Visceral Games. παρόλα αυτά ο σχεδιασμός των γραφικών των περιοχών του Miami αλλά και των χαρακτήρων είναι αρκετά καλός με τον φωτισμό να δίνει ρέστα κυρίως στην περιοχή των Evergaldes (Βαλτώδης περιοχή που είναι μονίμως καλυμμένη με νερό καθώς πλήττεται συνέχεια από βροχές. Το σημείο που με απογοήτευσε περισσότερο είναι στον σχεδιασμό του νερού, την κίνηση του, ακόμα και το γεγονός ότι όταν χαρακτήρας και νερό συνδυαστούν το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό(κυρίως στο multiplayer). στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε την κίνηση του νερού (παφλασμό στην άκρη της Air Boat) αλλά και τον υπέροχο φωτισμό της περιοχής.
Όπως λοιπόν είδατε και στο παραπάνω βίντεο ο σχεδιασμός είναι εξαιρετικός, αφού τα πρόσωπα των χαρακτήρων μοιάζουν αρκετά με εκείνα των ηθοποιών που τους υποδύονται. ενώ οι εκφράσεις τους είναι και αυτές καλοσχεδιασμένες.
Στον τομέα του ήχου έχει γίνει και εκεί πολύ καλή δουλειά άλλωστε μιλάμε για την Visceral Games που μας έχει συνηθίσει σε πολύ καλές δουλείες μέχρι τώρα στον τομέα του Voice acting, αλλά και γενικότερα στο εξαιρετικό Sound design. Εκπληκτική δουλειά έχει γίνει και στην επιλογή διαφόρων κομματιών που συνοδεύουν το παιχνίδι με μεγαλύτερο κόλλημα(ναι θα βρεθείτε να πιάνετε τον εαυτό σας να το σιγοτραγουδάει μερικές φορές) το τραγούδι των KRS ONE i't's the sound of the police. πως να μην σας κολλήσει άλλωστε αφού όποιο όχημα και να πάρετε να οδηγήσετε είναι το Νο1 Hit στο ραδιόφωνο.
To Gameplay Κινείται στα ίδια πλαίσια που κινούνται τόσα χρόνια όλα τα Βattlefield της σειράς με τις διαφορές στον εξοπλισμό και τα όπλα που έχουμε στην διάθεση μας, εννοείται πως στο οπλοστάσιο μας θα βρούμε από αναδιπλούμενο γκλοπ μέχρι και Taser. Η απλοποίηση στον χειρισμό των οχημάτων δίνει και αυτό πολύ καλή αίσθηση, μαζί με το νέο "Drive By"που έχει προστεθεί κυρίως σε περιπολικά αλλά και σπορ κουπέ αυτοκίνητα.
Αφού είδαμε τα περισσότερα από το Single Player ας περάσουμε στο Multiplayer μιας και είναι εκείνο το οποίο μας δίνει και την περισσότερη διάρκεια στο παιχνίδι αλλά και την μεγαλύτερη ευχαρίστηση μιας και κάθε παιχνίδι είναι διαφορετικό από το προηγούμενο.
Το Multiplayer του Battlefield Hardline είναι το μεγαλύτερο "ατού" του παιχνιδιού αφού μπορεί να ικανοποιήσει και τον πλέον απαιτητικό gamer. Τα κλασσικά Team Deathmatch αλλά και Conquest Large δεν θα μπορούσαν να λείπουν από τα Modes του Battlefield Hardline, χορταστικά παιχνίδια με 64 παίχτες γεμάτα δράση και αδρεναλίνη σε πίστες που πλέον δεν είναι αχανείς και τεράστιες αλλά πίστες κλειστές και εξαιρετικές σε έκταση. Αν πάλι θέλετε κάτι ποιο μικρό σε διάρκεια αλλά με την ίδια ένταση τότε μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε Conquest Small με 28 παίχτες, το Crosshair με 10 παίχτες, το Rescue με επίσης 10 παίχτες, το Bloodmoney με 32 παίχτες, το Hotwire επίσης με 32 παίχτες, και τέλος το Heist και αυτό με 32 παίχτες.
Το Crosshair είναι ένα Mode όπου κάθε ομάδα αποτελείτε από 5 παίχτες ενώ ορίζετε από το παιχνίδι ένας στόχος, για τους μεν επιτιθέμενους πρέπει να σκοτώσουν τον παίχτη που έχει επιλεχθεί, ενώ για τους μεν αμυνόμενους πρέπει να κρατήσουν ζωντανό πάση θυσία τον παίχτη που έχει επιλεχθεί σαν στόχος.
Το Rescue είναι και αυτό ένα Mode σαν το crosshair με την διαφορά ότι οι ομάδα με τους εγκληματίες έχει στην κατοχή της 2 ομήρους, στόχος της ομάδας της αστυνομίας είναι να καταφέρει να σώσει έστω έναν από τους 2 ομήρους μέσα στο χρονικό περιθώριο της αποστολής.
To Bloodmoney είναι ένα Μode το οποίο στην μέση της πίστας βρίσκεται ένας πακτωλός χρημάτων με μοναδικό σκοπό και των 2 ομάδων να είναι ποιος θα πάρει τον έλεγχο της περιοχής που βρίσκονται τα χρήματα.
Το Hotwire είναι εκείνο το Mode που έχει την περισσότερη αδρεναλίνη κατά την γνώμη μου, αφού παγιδευμένα αυτοκίνητα με εκρηκτικά βρίσκονται διάσπαρτα μέσα στην πίστα και όποια ομάδα από τις 2 τα πάρει στα χέρια της πρέπει είτε να τα απενεργοποιήσει είτε να κάνει να εκραγούν!! χρήματα κερδίζονται ανάλογα με την ταχύτητα που έχει το παγιδευμένο αμάξι με τα εκρηκτικά, όσο ποιο μεγάλη ταχύτητα τόσα ποιο πολλά λεφτά, ενώ ένα λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο!!!
Για το τέλος άφησα το Heist , ένα Mode στο οποίο πρέπει οι εγκληματίες να εισέλθουν στην τράπεζα να κλέψουν τα χρήματα αλλά και να διαφύγουν ασφαλείς. Αν οι αστυνομικοί τους σταματήσουν είτε πριν πάρουν τα χρήματα είτε πριν αποδράσουν, τότε το παιχνίδι λήγει υπέρ των αστυνομικών.
Το συμπέρασμα
Κρίση ταυτότητας ή ευχάριστη έκπληξη η αλλαγή σε ποιο stealth προσέγγιση του Battlefield Hardline ; είναι κάτι το οποίο εσείς θα το κρίνεται, εγώ απλώς σας μετέφερα την άποψη μου για ένα πολύ καλό παιχνίδι και μια εξαιρετική προσπάθεια από την Visceral Games στον χώρο των F.P.S. Ίσως μερικά πραγματάκια να σας χαλάσουν και εσάς στα γραφικά παρόλα αυτά δεν αλλάζει την δόση ψυχαγωγίας που θα πάρετε από το Multiplayer!!!