O David είχε ιδρύσει το 1993, σαν μουσικός τότε, την εταιρία Totem Interactive, η οποία ειδικευόταν σε μουσικές παραγωγές. Είχε δουλέψει πάνω στη μουσική σε πολλά παιχνίδια για γνωστές εταιρίες όπως η Sony, Psygnosis, Virgin, Cryo and Sega. Παράλληλα έγραφε και ιστορίες επιστημονική φαντασίας μικρού μήκους καθώς και μυθιστορήματα. Ώσπου το 1997 αποφασίζει να ασχοληθεί και ο ίδιος με τα video games και ιδρύει την Quantic Dream. Έχει βάλει την υπογραφή του σαν game designer και σεναριογράφος στο Omikron: The Nomad Soul αλλά και στο Fahrenheit. Επίσης κατέχει την θέση του προέδρου της εταιρίας.
Το 1999 η Quantic Dream κυκλοφόρησε τον πρώτο της τίτλο για PC και για Dreamcast, το Omikron: The Nomad Soul. Το Nomad Soul εκτυλίσσετε σε μια πόλη στο μέλλον γνωστή ως Omikron, μια πυκνοκατοικημένη μητρόπολη στον δεύτερο πλανήτη του αστεριού Rad'an. Στην αρχή του παιχνιδιού ο παίχτης δέχεται μια πρόσκληση από τον αστυνόμο Kay'l 669 να αφήσει την διάσταση του και να περάσει στην Omikron μέσα στο σώμα του. Αφού γίνει αυτό ο παίχτης από εκεί και πέρα συνεχίζει τις έρευνες για μια σειρά δολοφονιών τις οποίες είχε αναλάβει ο Kay'l 669 και ο συνεργάτης του Den. Σκοπός του παίχτη είναι να συνεχίσει από το σημείο όπου σταμάτησαν τον Kay'l.
Η Omikron βρίσκετε κάτω από έναν τεράστιο κρυστάλλινο θόλο οποίος κατασκευάστηκε για να την προστατέψει από την εποχή των παγετώνων στην οποία εισήλθε ο Phaenon ύστερα από την κατάρρευση του ηλίου. Η πόλη είναι χωρισμένη σε τέσσερις τομείς: Arrashbah, Qualisar, Janjur, and Lahoreh. Επειδή απαγορεύετε οι κάτοικοι να φεύγουν από τους τομείς τους, κάθε τομέας έχει αναπτυχθεί με μοναδικό και δικό του τρόπο, πράγμα που φαίνεται από τους ιδιαίτερους κατοίκους και την αρχιτεκτονική του κάθε τομέα. Αυτό όμως που έχουν κοινό όλοι στην Omicron είναι η καταπιεστική κυβέρνηση που τους ασκεί ένας υπερυπολιστής ονόματι Ix.
Στο Omikron ακουγόντουσαν ολοκαίνουργια μουσικά κομμάτια του David Bowie αλλά πέρα από αυτό έκανε και ο ίδιος την εμφάνιση του σαν ένας από τους χαρακτήρες στο παιχνίδι. Ήταν από τα πρώτα free roaming παιχνίδια και συνδύαζε στοιχεία fighting game και adventure. Το παιχνίδι παρόλο που είχε καλές κριτικές δεν είχε τις ανάλογες πωλήσεις.
Σαν επόμενο παιχνίδι της η Quantic Dream θα κυκλοφορούσε το Quark το οποίο στην συνέχεια ακυρώθηκε, αφήνοντας όμως μια πολύ καλή υποδομή στην εταιρία για την συνέχεια. Κάπου εκεί η Quantic Dream χάθηκε από τα ραντάρ των gamers, το Dreamcast ήταν πια παρελθόν το PS2 ήταν εδώ και είχαν έρθει άλλοι τίτλοι για να κλέψουν τις καρδιές των gamers. Ώσπου…
Το 2002 η Quantic Dream άρχισε επίσημα να δουλεύει πάω στο Fahrenheit (γνωστό και ως Indigo Prophecy στη Βόρεια Αμερική) που θα τάραζε τα νερά στον κόσμο του video gaming. Ήταν το πρώτο παιχνίδι τους που θα χρησιμοποίησε την εξεζητημένη τεχνολογία interactive cinema, η οποία επέτρεπε στους παίχτες να παίζουν σε παράλληλες ιστορίες ανάλογα με τις επιλογές που κάνανε, παρά να ακολουθούν μια γραμμική ιστορία. Ήταν και το πρώτο τους παιχνίδι το οποίο γνώρισε παγκόσμια πολύ καλές κριτικές και βραβεία πριν καλά καλά κυκλοφορήσει. Όχι και άδικα διότι ακόμα και τώρα είναι από τα πιο ατμοσφαιρικά παιχνίδια που μπορείτε να παίξετε σε οποιαδήποτε πλατφόρμα. Σε αυτό το παραφυσικό θρίλερ, η πόλη της Νέας Υόρκης μαστίζετε από μια σειρά μυστήριων δολοφονιών που ακολουθούν το ίδιο σχέδιο: απλοί άνθρωποι καταλαμβάνονται από κάτι και σκοτώνουν αγνώστους στο πλήθος.
Το παιχνίδι εκτυλίσσετε τον Ιανουαρίου του 2009. Η ιστορία αρχίζει μια κρύα νύχτα στη Νέας Υόρκης, όταν ο Lucas δαιμονισμένος, μαχαιρώνει ένα άτομο μέχρι θανάτου στις τουαλέτες ενός εστιατορίου στο East Side. Το έγκλημά του σχετίζετε με άλλες παρόμοιες τελετουργικές δολοφονίες αλλά και τις πολύ μειωμένες θερμοκρασίες (για αυτό και το όνομα Fahrenheit). H υπόθεση δίνετε στους αστυνομικούς Valenti και Miles που χρέος τους έχουν πλέον να λύσουν την υπόθεση και να βρουν τον Lucas. Ο οποίος βρίσκετε μπλεγμένος με μια προφητεία δύο χιλιάδων χρόνων παλιά, που θα καθορίσει τη μοίρα του κόσμου. Ο παίχτης κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού χειρίζεται και τους τρεις πρωταγωνιστές και περιστασιακά τον Markus, τον αδελφό του Lucas. Το παιχνίδι έτσι αποκτάει μια πρωτότυπη πλοκή, με τις πολλαπλές διακλαδώσεις και τις επιλογές που δίνει στον παίχτη. Οι δημιουργοί περιγράφουν την πλοκή ως " ελαστική, " ικανή να προσαρμοστεί στις επιλογές και αποφάσεις του παίχτη και με τους τρεις χαρακτήρες, αν και ακολουθεί μια κεντρική ιστορία. Για παράδειγμα στην αρχή, ο παίχτης παίρνει τον έλεγχο του Lucas. ΟΙ επιλογές που θα πάρει ο παίχτης στον λίγο χρόνο που έχει για να αντιδράσει, θα καθορίσουν αν τελικά θα καταφέρει να δραπετεύσει και τι στοιχεία θα αφήσει πίσω του καθιστώντας τον εντοπισμό του από την Valenti, πιο εύκολο ή όχι.
Πολύ δημοσιότητα δημιουργήθηκε επειδή η Quantic Dream αρνήθηκε να βάλει μια κλασική ταμπέλα στο παιχνίδι της τύπου "Action adventure" και το θεώρησε ως τη πρώτη αληθινά "διαδραστική ταινία". Το παιχνίδι περιείχε πολύ motion capturing, μια πλοκή με διακλαδώσεις, προβολή της δράσης με πολλές εικόνες α λα 24 και τα γεγονότα εκτυλίσσονταν βάση χρόνου και όχι σε σχέση με το τι έκανε ο παίχτης όπως στα περισσότερα παιχνίδια. Όπως και να έχει το Fahrenheit είναι μια μοναδική εμπειρία.
Σύμφωνα με την επίσημη ιστοσελίδα της Quantic Dream, το Fahrenheit έχει πουλήσει 800.000 αντίτυπα παγκοσμίως από τότε που κυκλοφόρησε. Όχι πάρα πολλά με τα σημερινά δεδομένα, αλλά η Quantic Dream σκοπεύει να σπάσει τα ταμεία με το επόμενο της παιχνίδι. Βρείτε καμιά ομπρέλα διότι θα βρέχει… θα βρέξει πολύ.
Από το 2005 και μετά η Quantic Dream εργάζεται στο Omikron 2 (χαράς ευαγγέλια για όσους είχαν λατρέψει το πρώτο, ο γραφών είναι ένας από αυτούς). Για το Omikron 2 δεν υπάρχουν ακόμα εικόνες, βίντεο ή κάποιου άλλου είδους demo μιας και το παιχνίδι είναι ακόμα στο σχεδιαστήριο. Το παιχνίδι πιθανόν να ακολουθήσει την ιστορία του πρώτου παιχνιδιού και θα τρέχει με την επόμενης γενιάς μηχανή γραφικών της Quantic Dream. Αυτός ο τίτλος αναπτύσσετε κυρίως για το Playstation3. Εκεί όμως που έχει ρίξει όλη της την ενέργεια, είναι ο πνευματικός διάδοχος του Fahrenheit, στο Heavy Rain.
Για το Heavy Rain ότι και να πούμε είναι λίγο. Αυτή τη στιγμή που γράφονται αυτές οι λέξεις απομένουν μόνο μερικές μέρες για την κυκλοφορία του παιχνιδιού και το demo του έχει ήδη κάψει καρδιές. Αλλά ας τα πάρουμε από την αρχή. Την υπογραφή του στο Heavy Rain, όπως και στους δύο προηγούμενους τίτλους της εταιρίας έχει βάλει ο David Cage. Το σενάριο του παιχνιδιού έχει κρατηθεί επτασφράγιστο μυστικό όλο αυτόν τον καιρό. Το μόνο που ξέρουμε είναι ότι πρόκειται για ένα θρίλερ, ένα film noir, όπου το βασικό θέμα θα είναι, το πόσο μακριά είναι διατεθειμένος να φτάσει κάποιος για να σώσει κάποιον που αγαπά. Όπως είπε και ό ίδιος ο David Cage στο βελγικό περιοδικό Chief το 2008 (σε ελεύθερη μετάφραση από το Kotaku):
"Το Heavy Rain έχει να κάνει με κανονικούς ανθρώπους που έχουν βρεθεί σε εξαιρετικές, δύσκολες καταστάσεις. Ήθελα μια πιο προσωπική ιστορία. Το πρώτο πράγμα που μου ήρθε στο μυαλό, ως πατέρας δύο μικρών παιδιών, ήταν ότι το κυρίως θέμα θα πρέπει απλά να είναι, η αγάπη του πατέρα για το παιδί του. Αυτό δεν είναι ένα παιχνίδι για τη διάσωση της πριγκίπισσας ή του κόσμου. Πρόκειται καθαρά για την πατρική αγάπη. Η κύρια ιστορία θα περιστραφεί γύρω από τέσσερις διαφορετικούς χαρακτήρες, και εμείς απλά επικεντρωνόμαστε στο πως τα βλέπουν, πως τα βιώνουν αυτοί οι χαρακτήρες. Η ερώτηση… 'τι είναι καλό και τι είναι κακό' είναι το κλειδί εδώ, και είναι καθαρά θέμα οπτικής… πιστεύω πολύ στις ηθικές επιλογές και θα τις χρησιμοποιήσω ΠΟΛΎ στο παιχνίδι. Όχι για το αν είναι κάτι καλό ή κακό, αλλά για την εύρεση της σωστής ισορροπίας ανάμεσα τους"
Στην ίδια συνέντευξη ο Cage σχολίασε για τα σκηνικά λέγοντας, "Δεν θέλω να φτιάξω μια τεράστια πόλη όπου μπορείς να πας όπου θέλεις σαν το GTΑ, διότι τότε θα ήταν δύσκολο να ελέγξεις την ροή της ιστορίας. Εντούτοις, θέλω να ενσωματώσω και μεγάλα σκηνικά, με πλήθος, περιοχές με πολύ κόσμο όπως ένα mall και ένα μετρό θα υπάρχουν. Φυσικά όμως, το gameplay θα πρέπει να επωφελείται από αυτά."
Έχουν επιβεβαιωθεί τέσσερις χαρακτήρες που θα χειρίζεται ο παίχτης. Ένας FBI profiler ονόματι Norman Jayden, έναν συνταξιούχο ιδιωτικό αστυνομικό που ονομάζονται Scott Shelby, έναν αρχιτέκτονα τον Ethan Mars, και μία φωτορεπόρτερ που ονομάζεται το Madison Paige. Όλοι οι χαρακτήρες ερευνούν έναν κατά συρροή δολοφόνο γνωστό ως ο "Origami Killer", Στο demo που έχει κυκλοφορήσει από τις 11 Φεβρουαρίου 2010, έχετε την δυνατότητα να παίξετε σας τον Scott Shelby και τον Norman Jayden.
Το παιχνίδι κυκλοφορεί στις 24 Φεβρουαρίου 2010. Επίσης έχει ανακοινωθεί και μια συλλεκτική έκδοση που θα περιέχει το Soundtrack του παιχνιδιού, ένα dynamic theme, και ένα κουπόνι για να κατεβάσετε από το PSN το πρώτο επεισόδιο Chronicle 1 – The Taxidermist και να δείτε την έρευνα της Madison Paige πριν την κυκλοφορία του. Θα πωλείτε αποκλείστηκα από το HMV στην Αγγλία. Για τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες δεν έχει ανακοινωθεί κάτι.
Αυτή λοιπόν είναι η Quantic Dream. Μια εταιρία που μπορεί να έβγαλε μόνο τρεις τίτλους, αλλά όλοι είχαν σαν κύριο γνώρισμα την πρωτοτυπία και το πολύ καλό σενάριο. Περιμένουμε με ανυπομονησία το Heavy Rain αλλά και το Omikron 2.
Το ξέρατε; Και τα τρία παιχνίδια της Quantic Dream έχουν να κάνουν με κατά συρροή δολοφόνους και εσείς πρέπει να διαλευκάνετε την υπόθεση.