Πρώτα απ’ όλα εγκαινιάζεται το «Free Control», ή απλώς, FC.
Μπορούμε να πάρουμε τη μπάλα με πολλούς τρόπους όπως κλέβοντάς την με παγίδες. Ενώ βρισκόμαστε στις πορεία της μπάλας, πατώντας το R2 την κάνουμε δική μας και βγαίνουμε σε αντεπίθεση ή δίνουμε πάσα σε κάποιον συμπαίχτη μας. Με τον παλαιότερο τρόπο, απλώς τρέχαμε πάνω στη μπάλα με αποτέλεσμα να την παίρνουμε αλλά να χάνουμε το κοντρόλ!
Οι πάσες αλλάζουν ριζικά όταν θέλουμε να παίξουμε «χωρίς βοήθειες». Πλέον δεν πατάμε απλώς Δ για να βγούμε σε αντεπίθεση με την μπάλα να πηγαίνει από μόνη της στο στόχο. Εξαρτάται από εμάς το ύψος και η δύναμη που θα δώσουμε. Σίγουρα αυτό το σύστημα θα μας δυσκολέψει αρκετά (έως πολύ) στην αρχή αλλά μόλις συνηθίσουμε τον έλεγχο θα είναι πολύ καλύτερα γιατί θα κάνουμε ακριβώς αυτό που θέλουμε και όχι στο περίπου.
Όσον αφορά στις ντρίπλες και στην κίνηση, όταν ελέγχουμε τη μπάλα με κάποιον παίχτη, ο παίχτης αυτός θα πηγαίνει με μικρότερη ταχύτητα. Τέρμα πια το … Μέσι , Ρονάλντο και γκολ. Δε χρειάζεται να αιτιολογηθούν τα οφέλη αυτής της αλλαγής. Το σύστημα ελέγχου 360ο (μοιρών) είναι πλέον γεγονός. Πόσες φορές η πάσα πήγε δίπλα στον ποδοσφαιριστή – στόχο και δεν έκανε τον κόπο να την φέρει στην κατοχή του; Άπειρες … Τελείωσε και αυτό. Ο ποδοσφαιριστής και θα την παίρνει και θα την προστατεύει αν κάποιος αντίπαλος είναι κοντά.
Το 1 – 2 γίνεται αισθητά πιο εύκολο.
Όλα όσα είπαμε παραπάνω δίνουν ένα σαφές πλεονέκτημα στον επιτιθέμενο. Για να δούμε τι ισχύει για τον αμυνόμενο. Τα R2 και X βοηθούν στο να πάρουμε τη μπάλα ενώ το σύστημα των 360 μοιρών μας επιτρέπει να κλέψουμε ακόμα και παράλληλες μπαλιές. Επίσης, ανάλογα με τα ταλέντα και τη δύναμή τους, οι αμυντικοί θα κυριαρχούν στον αέρα και θα είναι πολύ δυνατοί στις κόντρες. Αυτό γίνεται και στην πραγματικότητα και είναι ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο.
Ο τερματοφύλακας κάνει πολύ πιο ακριβείς επεμβάσεις χάρη στο νέο σύστημα ελέγχου. Σημαντική προσθήκη είναι και η δύναμη της μπάλας στον τερματοφύλακα. Μέχρι τώρα απλώς πατούσαμε X ή O και η μπάλα πήγαινε «κάπου». Τώρα οι επιθέσεις θα ξεκινούν από αυτή τη θέση.
Για να δούμε λίγα πράγματα ως προς την αναγνώριση παιχτών. Το σύστημα αυτό ονομάζεται Player ID.
Οι ποδοσφαιριστές θα έχουν όλα τα προσόντα της πραγματικής τους καριέρας. Ο τρόπος που τρέχουν, που ντριπλάρουν ή που εκτελούν κάποιο στημένο θα κάνει την παρουσία του στο Pro 13. Το σύστημα αυτό θα επεκταθεί και στους τερματοφύλακες.
Οι δημιουργοί του παιχνιδιού έχουν φτιάξει ένα σύστημα το οποίο ονομάζεται ProActive AI. Αυτό βοηθά στο να είναι ρεαλιστικότερο το τρέξιμο και η ισορροπία του σώματος.
Οι εικονικοί ποδοσφαιριστές θα αντιλαμβάνονται καλύτερα που πρέπει να βοηθήσουν στην άμυνα ή με ποια κίνηση θα ξεδιπλωθεί καλύτερα η επίθεση. Για αυτό πρέπει να κρατήσουμε μικρό καλάθι καθώς θα απαιτηθεί δραματική αλλαγή της τεχνητής νοημοσύνης.
Οι τερματοφύλακες θα ανταποκρίνονται καλύτερα καθώς θα είναι πιο γρήγοροι και θα απομακρύνουν τη μπάλα μακριά από τους επιθετικούς. Πόσες φορές έχουμε φάει έτσι γκολ.. πόσες φορές ο τερματοφύλακας έστειλε τη μπάλα στα πόδια του αντιπάλου αντί να την πετάξει μακριά…
Σημαντική βελτίωση θα δούμε και στους φιλάθλους. Αν παίζουμε κάποιο ντέρμπι και κερδίσουμε με γκολ στο 90’ θα γίνεται πανζουρλισμός.
Αυτά ανακοίνωσε η Konami για το Pro Evolution Soccer 13. Ακούγονται ωραία μιας και είναι αλλαγές που χρειάζονται. Τώρα, το αν θα υλοποιηθούν και κυρίως, αν θα υλοποιηθούν σωστά μένει να το δούμε στην πράξη. Προς το παρόν ας δούμε το debut trailer με τον Cristiano Ronaldo. Από τη μεριά μου, οφείλω να ευχαριστήσω το μέλος του forum Karakaxas για τις πολύτιμες πληροφορίες!
Για περισσότερες πληροφορίες ή κουβέντα σχετικά με το παιχνίδι μη διστάσετε να εγγραφείτε στο forum μας!